خانه / مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

امروزه با رشد آگاهی عمومی مردم و افزایش مشارکت مردمی در بخش‏های مختلف نمی‏توان افکار عمومی را نادیده گرفت. باید آن را به‎طور مستمر شناخت و درک درستی ریشه‏های پیدایش آن در زمان‏ها و مکان‏های مختلف پیدا کرد و جریان آن را پیش‏بینی کرد. این شناخت مستلزم پژوهش و مطالعه است. سنجش افکار عمومی می‏تواند تحلیل نسبتا دقیقی از توزیع عقاید مردم درباره موضوعات گوناگون مطرح در جامعه به دست دهد و شناخت، توصیف و تعیین عقاید و نگرش‏های موجود در جامعه را ممکن سازد.

کمک به فرایند تصمیم گیری علمی در سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی به منظور تنظیم برنامه ها و اتخاذ راهکارهایی ضمن مدنظر داشتن دیدگاه های افکار عمومی و گروه های مرتبط با سازمان ، از مهمترین اهداف تأسیس ایسپا بود ، لذا این مرکز ضمن اجرای طرح های نظر سنجی توانسته است مشاور امین و مطمئنی برای سازمان های مختلف باشد و در بحث ارزیابی عملکرد دستگاه ها و میزان رضایت آنها نمود پیدا نماید و با تولید داده های پایه ای با هدف مشاهده تغییرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در طول زمان در بستر جامعه و یافتن سرعت و جهت این تغییرات خدمات ارزنده ای را ارائه نماید.اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت های پژوهشی و نظرسنجی، تاکید بر بکارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی؛ استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاد دانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیت های جهادگرانه آنان در فعالیتهای تحقیقاتی است. و طی مدت فعالیت، تولید و توسعه دانش فنی و تکنولوژی اجرای تحقیقات پیمایشی و بهره مند کردن نظام تصمیم گیری منطقه‌ای و محلی از روشهای اجرای مدیریت مشارکتی در امور بهره برده که ماحصل این مهم، توسعه شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به ۲۸ استان بوده است.شعب این مرکز در حال حاضر از توانایی حرفه ای مطلوبی در اجرای بررسی های پیمایشی در سطح استان‌ها برخوردار هستند، به نحوی که بهره گیری از چنین پتانسیلی در اجرای طرحهای پژوهشی ، این مرکز را قادر ساخته است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان و بیشترین دقت نسبت به اجرای طرحهای پژوهشی اقدام نماید. شعب ایسپا در چارچوب تشکیلات استانی جهاد دانشگاهی و زیر نظر روسای جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند و دارای تشکیلات اداری و علمی خاص هستند .ثمره فعالیت ایسپا شعبه گیلان در طول ۱۲ سال فعالیت، اجرای بیش از ۱۰۰ طرح نظرسنجی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطوح مختلف محلی، منطقه ای و ملی است که از نتایج این تحقیقات و نظر سنجی ها طیف وسیعی از نهادها و سازمانهای تصمیم ساز در بخش دولتی و شرکت‌های خصوصی بهره مند شده اند.مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) شعبه گیلان از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را به صورت رسمی در استان آغاز کرده و در این مدت با همکاری جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه ها اقدام به نظرسنجی و انجام تحقیقاتی و پژوهشی متعدد کرده است که اجرای طرح نظرسنجی از مشترکین شرکت گاز، شرکت مخابرات، و مشتریان بانک صنعت و معدن، بانک پارسیان و… نظرسنجی از شهروندان گیلانی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی طی چند دوره متوالی، نظرسنجی از شهروندان گیلانی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری طی چند دوره متوالی، نظرسنجی از شهروندان گیلانی درخصوص رضایتمندی خدمات حمل و نقل عمومی، بررسی نیازهای فرهنگی دانشجویان دانشگاه گیلان، ارزیابی عملکرد شورای اسلامی از دید شهروندان گیلانی، نظر سنجی از عاملین فروش شرکت به پخش طی چند دوره متوالی، بررسی نظرات شهروندان درخصوص روزنامه ایران، نشریه پیام نیرو و… بررسی آشنایی و نگرش خانواده های شهدا نسبت به عملکرد بنیاد شهید استان و … از جمله طرحهای اجرا شده بوده و این مرکز همواره در میان شعب کشور به لحاظ کمیت و کیفیت کارها، رتبه های خوبی را به خود اختصاص داده است.

سه محور اصلی فعالیتهای ایسپا – شعبه گیلان:

اول- در نگرش سنجی ها و پیمایش ها، ضمن رعایت دقیق اصول علمی، پل و واسطۀ امینی بین مردم، نخبگان و برنامه ریزان باشد.

دوم- رصدکننده و آینده نگر باشد؛ به این معنی که با رویکرد علمی و پژوهشی دقیقی که در افکارسنجی در پیش دارد بتواند روندهای آتی را پیش بینی کند.

سوم- با اصرار بر دقت و صحت اطلاعات و نتایج علمی نگرش سنجی ها، مرجعیت خود در این زمینه را تثبیت کند.

چشم انداز ایسپا – شعبه گیلان

۱) معتبرترین مرکز افکار سنجی استان، برخوردار از اعضایی مجرب و پرسشگرانی کارآزموده
۲) تاثیرگذار در افکار عمومی جامعه و خودکفا

دستاوردها و اهم فعالیت‌های انجام شده:

۱) اجرای بیش از ۱۰۰ نظرسنجی در حوزه‏های مختلف نگرش سنجی، آگاهی سنجی، بازار سنجی، رضایت سنجی و نیاز سنجی از زمان تاسیس(۱۳۸۱).
۲) کسب رتبه سوم در جشنواره پژوهشی مرکز افکار سنجی کشور.
۳) برگزاری کارگاه‌های آموزشی spss مقدماتی ، افکارسنجی، پرسشگری، داده پردازی، گزارش نویسی.
۴)گروه پرسشگران
۵) گروه بازبینی و نظارت
۶) گروه داده پردازی
۷) گروه پژوهشگران (افراد مجرب و متخصص در حوزه های مطالعاتی مختلف )

توانمندی‎ها:

۱٫ انجام نظرسنجی در حوزه‎های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تحقیقات بازار در سطح استانی و ملی.
۲٫ تعامل با سازمان‌های دولتی و خصوصی به‎منظور شناسایی موضوعات نظرسنجی درون‎سازمانی و برون‎سازمانی مورد نیاز آنها.
۳٫ بررسی مستمر و تحلیل مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز با اجرای طرح‌های خویش‌فرمایی.

افکار سنجی چیست؟

افکار سنجی اجرای اقدامات و تلاش های سازمان یافته برای نشان دادن عقاید مردم نسبت به یک موضوع در یک محل خاص و در یک مقطع زمانی معین می باشد. نتیجه آن نشان میدهد که افراد به چه دلیلی عقیده خاصی را پذیرفته اند و با چه شدت و قوتی از آن پشتیبانی می کنند .با توجه به گستردگی افکار عمومی در حوزه های مختلف سیاسی،اقتصادی و اجتماعی و… اهداف افکار سنجی نیز در هر یک از این حوزه ها متفاوت است. در حوزه اجتماعی ابزاری است جهت تحقیق در مورد میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمانهای مختلف، میزان علاقه مندی کارکنان آن سازمان به کار و شغل و بررسی پدیده های اجتماعی چون مشورتها و تجمعات در حوزه سیاست وسیله ای است جهت بررسی دیدگاهها و آراء مردم در خصوص گروهها و احزاب سیاسی و همچنین بررسی میزان مشارکت سیاسی و انتخاباتی.

افکارسنجی به عنوان مجموعه ای از روش ها و تکنیک های تحقیقی، ترجمان ضمیر ناخودآگاه جامعه است که به حکومت کمک می کندتابه خواسته ونیازهای مردم آگاهی یافته ومبتنی براین اطلاعات و داده ها به تبیین استراتژی های مناسب دست یابد.

از افکار سنجی چه نتایجی حاصل می‌شود؟

۱) تصمیم گیری آسان تر
۲) برنامه ریزی بهتر
۳) کاستن نقاط ضعف
۴) ایجاد الگویی مناسب
۵) انتقال نقطه نظرها
۶) جلب توجه افکار عمومی

چه کسانی در پی شناخت افکار عمومی هستند؟

• بازاریابان
• سیاستمداران
• سازمان‌ها

انگیزه‌های تحقیق چیست؟

تأمین یک نیاز
• رفع یک مشکل
• پاسخ به یک کنجکاوی

نظرسنجی چیست؟

نظرسنجی یکی از شیوه‌های اثرگذار بر افکار عمومی است؛ به عبارت دیگر تا از افکار و نظرات مردم آگاهی حاصل نشود، توجه به افکار عمومی و مؤثر بودن آن معنایی نخواهد داشت. در واقع نظر سنجی لازمه شناخت افکار عمومی و بررسی آن است. بر این اساس، افکارسنجی مهم است، زیرا افکار عمومی مهم‌اند. یکی از بخش های مهم در یک طرح نظرسنجی، فرآیند استخراج نتایج است سرعت و دقت در استخراج نتایج پرسشنامه طرح‌های نظرسنجی نقش مهمی در معتبر بودن گزارش‌های حاصل دارد. در بسیاری از طرح ها، موضوع نظرسنجی دغدغه فعلی برگزار کنندگان است ولی به دلیل طولانی شدن فرآیند استخراج نتایج و تدوین گزارش نهایی، کارایی نتایج نظرسنجی ایده آل نخواهد بود. مشکل سرعت و دقت کار با حضور کارشناسان تخصصی در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ( ایسپا) شعبه گیلان حل شده است.

عناوین خدمات:

در طرح‌ها و پروژه‌های نظرسنجی و ارزیابی عملکرد سازمان خود، شما می‌توانید از همه یا قسمتی از خدمات زیر استفاده نمائید:
۱) مطالعات اولیه طرح تا مرحله تهیه پرسشنامه.
۲) طراحی پرسشنامه.
۳) اجرای عملیات نظرسنجی جهت تکمیل پرسشنامه‌ها.
۴) ورودی اطلاعات و استخراج داده‌ها.
۵) تدوین گزارش نهائی.

شرح خدمات:

۱) مطالعات اولیه طرح: در این بخش کارشناسان آمار با همکاری کارشناسان متخصص در رشته های دیگر به بررسی موضوع مورد مطالعه می‌پردازند، تا بر اساس اهداف طرح، شاخصهای سنجش به‌دست آمده و برمبنای آن پرسشنامه طرح تدوین گردد. مراحل اجرای این بخش عبارتند از:
• تشکیل جلسات کارشناسی برای تعیین شاخصهای احتمالی سنجش موضوع٫
• تهیه پرسشنامه اولیه بر اساس شاخصهای تعیین شده.
• اجرای نمونه‌گیری مقدماتی (Pilot Sampling).
• تحلیل نمونه مقدماتی و اعتباریابی شاخصهای سنجش.
• طراحی و تدوین پرسشنامه نهائی بر مبنای تحلیل شاخصهای سنجش.
• تعیین حجم نمونه اصلی و روش آماری نمونه‌گیری.
۲) اجرای عملیات نظرسنجی نمونه‌گیری و عملیات میدانی مطابق با روش نمونه‌گیری با استفاده از پرسشگران و آمارگیران مجرب و آموزش دیده، که با رعایت دقیق مشخصات نمونه‌گیری تعیین شده در طرح، انجام می‌شود. برخی از مشخصات نمونه‌گیری مطلوب عبارتند از:
• توزیع مناسب حجم نمونه، براساس مشخصات فردی و یا اجتماعی در جامعه مورد مطالعه.
• رعایت روش نمونه‌گیری اعم از تصادفی ساده، تصادفی سیستماتیک و … .
• انتخاب زمان و مکان مناسب برای نمونه‌گیری.
۳) برگه خوانی پرسشنامه ها: استخراج اطلاعات پرسشنامه‌های تکمیل شده توسط نرم افزار SPSS، انجام می‌شود. با این کار Data Base نتایج طرح آماده استفاده در تحلیل‌ها و گزارش‌های آماری می‌شود.
• کد گذاری پرسشنامه ها و ورودی اطلاعات.
• تهیه فایل Data Base نتایج با فرمت‌ نرم‌افزارهای Access، Excel، …
۴) تدوین گزارش نهائی، جمع‌بندی و تحلیل داده‌های آماری طرح در قالب گزارشی کامل، جامع، موجز و قابل استفاده کارشناسان و مدیران در حداقل زمان ممکن. این گزارش شامل موارد زیر است:
• مشخصات آماری طرح.
• خلاصه نتایج آمار توصیفی بدست آمده.
• تحلیل آماری داده‌ها.
• جداول و نمودارها.
• پاسخهای سؤالات تشریحی.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی

مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

شعبه گیلان

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال ۱۳۸۰

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۱ بررسی مشکلات آموزشی ، فرهنگی و رفاهی دانشجویان دانشگاههای شهررشت رشت دانشجویان دانشگاههای گیلان ۴۰۰  نفر ۲۰/۱۰/۸۰ خویش فرمایی
۲ ارزیابی سیاست اصلاحی رئیس جمهور رشت شهروندان ۵۰۰  نفر ۲۰/۱۲/۸۰ ملی

 

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال ۱۳۸۱

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۳ بررسی نظرات مسئولان استان پیرامون مسایل و مشکلات استان گیلان استان گیلان مردم استان گیلان ۲۲۰  نفر ۲۵/۶/۸۱ کارفرمایی
۴ بررسی نظرات مسئولان استان پیرامون سفر ریاست جمهوری به  استان گیلان استان گیلان مردم استان گیلان ۲۷۰۰  نفر ۲۵/۶/۸۱ کارفرمایی
۵ نگرش حوزویان و دانشگاهیان نسبت به یکدیگر رشت مردم شهر رشت ۱۲۰  نفر ۸/۱۰/۸۱ ملی
۶ بررسی نگرش مردم استان گیلان در مورد عملکرد شوراها استان گیلان مردم استان گیلان ۴۰۰۰  نفر ۲۲/۱۰/۸۱ کارفرمایی

 

 

 

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال  ۱۳۸۲

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۷ بررسی سبک زندگی و طبقه اجتماعی استان گیلان مردم شهر رشت ۴۰۰ ۱۵/۷/۸۲ ملی
۸ ارزیابی عملکرد نشریه پیام نیرو رشت ادارات وابسته به وزارت نیرو ۳۵ ۶/۸/۸۲ ملی
۹ نظرسنجی از خوانندگان روزنامه ایران رشت خوانندگان روزنامه ایران ۴۰۰ ۱۷/۸/۸۲ کارفرمایی
۱۰ بررسی دیدگاه مردم استان گیلان درخصوص انتخابات مجلس هفتم شورای اسلامی رشت مردم استان گیلان ۲۴۰۰ ۳۰/۹/۸۲ کارفرمایی
۱۱ میزان تمایل به مشارکت جوانان در امداد رسانی زلزله زدگان بم رشت مردم شهر رشت ۴۰۰ ۲۲/۱۰/۸۲ ملی
۱۲ میزان آگاهی و نگرش والدین نسبت به اعتیاد فرزندان رشت مردم شهر رشت ۴۰۰ ۲۵/۱۰/۸۲ ملی
۱۳ بررسی دیدگاه مردم شهررشت در خصوص انتخابات مجلس هفتم رشت مردم شهر رشت ۱۰۰۰ ۳۰/۱۰/۸۲ کارفرمایی
۱۴ تعیین جایگاه تجارت الکترونیک در فرهنگ و جامعه ایران رشت مردم شهر رشت ۲۵۰ ۲۷/۱۱/۸۲ ملی
۱۵ بررسی دیدگاه مردم استان گیلان در خصوص انتخابات مجلس هفتم استان گیلان مردم استان گیلان ۵۰۰۰ ۲۹/۱۱/۸۲ کارفرمایی

 

 

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال  ۱۳۸۳

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۱۶ بررسی فضای بازارهای محلی استان گیلان استان گیلان بازارهای محلی ۳۰۰ ۱۵/۲/۸۳ کارفرمایی
۱۷ بررسی نگرش  دانشجویان در خصوص فعالیتهای مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت-انزلی-فومن دانشجویان ۱۲۰ ۳۰/۲/۸۳ خویش فرمایی
۱۸ بررسی میزان رضایتمندی شغلی اعضاء جهاددانشگاهی رشت پرسنل جهاددانشگاهی ۳۰ تیرماه ۸۳ خویش فرمایی
۱۹ بررسی میزان آشنایی و نگرش خانواده های معظم شهدا نسبت به عملکرد بنیاد شهید استان گیلان خانواده های شهداء ۳۵۰ ۱۴/۴/۸۳ ملی
۲۰ بررسی اوضاع آموزشی دانشگاههای شهر رشت از دیدگاه دانشجویان رشت دانشجویان ۴۵۰ ۱۰/۹/۸۳ خویش فرمایی
۲۱ بررسی عملکرد استانداری گیلان (مرحله اول) استان گیلان دستگاههای اجرایی استان اسنادی ۱۰/۹/۸۳ کارفرمایی
۲۲ بررسی میزان رضایتمندی  و انتظارات مشتریان بانک صنعت و معدن استان گیلان مشتریان ۳۰ ۱۵/۹/۸۳ ملی
۲۳ شناسایی راهکارهای علمی تقویت انجمنهای آموزش معلمان استان گیلان استان گیلان معلمان ۱۴۰۰ ۱/۱۰/۸۳ کارفرمایی
۲۴ بررسی اوضاع فرهنگی دانشگاهیان شهر رشت از دیدگاه دانشجویان رشت دانشجویان ۴۶۰ ۱۰/۱۰/۸۳ خویش فرمایی
۲۵ ارزیابی عملکرد نهادهای ذیربط در بین مردم رشت درخصوص بحران برف رشت مردم شهر رشت ۶۵۰ ۲۹/۱۱/۸۳ کارفرمایی
۲۶ بررسی علل انصراف مشتریان از خرید محصولات پراید شرکت سایپا استان گیلان مشتریان ۳۰ ۱۸/۱۲/۸۳ ملی
۲۷ بررسی سیمای اجتماعی استان گیلان (۸۲-۸۱ کارکردها و رویکردها) استان گیلان دستگاههای اجرایی استان اسنادی اسفند ۸۳ کارفرمایی

 

 

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال  ۱۳۸۴

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۲۸ بررسی رویکرد و الگوهای رفتاری رای دهندگان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان گیلان ۷ شهر استان گیلان ۱۰۷۰ ۲۰/۱/۸۴ کارفرمایی
۲۹ بررسی رویکرد و الگوهای رفتاری رای دهندگان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رشت دانشگاههای شهررشت ۴۰۰ ۲۴/۱/۸۴ کارفرمایی
۳۰ بررسی تمایل به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری رشت مردم شهر رشت ۵۰۰ ۲۴/۱/۸۴ ملی
۳۱ بررسی میزان رضایتمندی مشترکین شرکت گاز استان گیلان مشترکین شرکت گاز ۳۸۰ ۳۰/۱/۸۴ کارفرمایی
۳۲ بررسی الگوها و رویکردهای رفتاری مردم و میزان مشارکت آنان در انتخابات ( مرحله اول) استان گیلان مردم استان گیلان ۴۵۰۰ ۱۰/۳/۸۴ کارفرمایی
۳۳ نظرسنجی درمورد میزان مشارکت مردم در انتخابات (مرحله اول) استان گیلان مردم استان گیلان ۴۵۰۰ ۱۷/۳/۸۴ ملی
۳۴ نظرسنجی درمورد میزان مشارکت مردم در انتخابات (مرحله دوم) رشت و حومه و
۴ شهر استان گیلان
مردم استان گیلان ۲۴۰ ۲۲/۳/۸۴ ملی
۳۵ نظرسنجی درمورد میزان آراء به کاندیدا ها و میزان مشارکت مردم در انتخابات (مرحله دوم) رشت و حومه و
۴ شهر استان گیلان
مردم استان گیلان ۷۶۰ ۳۱/۳/۸۴ کارفرمایی
۳۶ بررسی تغییرات فرهنگی در کشور استان گیلان مردم منطقه شهری و روستایی ۱۰۰ ۲/۴/۸۴ ملی
۳۷ نگرش مشتریان بانک صنعت و معدن ومیزان رضایتمندی آنان استان گیلان مشتریان بانک ۹۰ ۱۷/۵/۸۴ ملی
۳۸ بررسی سیمای اجتماعی استان گیلان استان گیلان مراکز دولتی استان گیلان اسنادی ۳۰/۶/۸۴ کارفرمایی
۳۹ بررسی راهکارهای علمی تقویت انجمن های معلمان استان گیلان سازمان آموزش و پرورش ۱۲۰۰ ۳۰/۵/۸۴ ملی

 

 

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال  ۱۳۸۵

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۴۰ ارزیابی اساتید موسسه آموزش عالی شعبه رشت شهر رشت دانشجویان موسسه آموزش عالی شعبه رشت ۲۸۰۰ خرداد۸۵ خویش فرمایی
۴۱ سنجش سرمایه اجتماعی در ایران (مرحله اول) شهر رشت شهروندان شهر رشت ۲۵ تیر۸۵ ملی
۴۲ سنجش سرمایه اجتماعی در ایران (مرحله نهایی) شهر رشت شهروندان شهر رشت ۳۵۰ شهریور۸۵ ملی
۴۳ بازار سنجی تلفن همراه شهر رشت شهروندان شهر رشت ۲۰۰ آذر ۸۵ ملی

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال  ۱۳۸۶

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۴۴ بررسی تغییرات فرهنگی درمیان جوانان رشت شهروندان شهر رشت ۱۴۰ ۱۳/۶/۸۶ ملی
۴۵ بررسی واکسن طیور موسسه تحقیقات سرم سازی رازی گیلان مرغداریهای استان گیلان ۱۵۰ ۲۲/۵/۵۶ ملی
۴۶ بررسی هویت فرهنگی ایرانیان رشت شهروندان شهر رشت ۱۱۰ ۳۱/۵/۸۶ ملی
۴۷ بررسی میزان انتقال یافته های پژوهشی در نظام پژوهشی کشور گیلان استان گیلان اسنادی آبان ماه ۸۶ کارفرمایی
۴۸ نظر سنجی از شهروندان شهر رشت درخصوص شرکت در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی رشت شهروندان شهر رشت ۳۵۰ ۱۲/۱۲/۸۶ کارفرمایی

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال  ۱۳۸۷

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۴۹ بررسی سبک و نگرش های افراد رشت شهروندان شهر رشت ۸۶ ۲۳/۴/۸۷ ملی
۵۰ طرح بنگاههای اقتصادی زودبازده و کارآفرین گیلان بنگاه های زودبازده ۱۰۸ ۶/۶/۸۷ ملی
۵۱ بررسی جوامع هدف آشکار سازمان بهزیستی گیلان رشت-رودسر-آستانه- املش ۶۷۰ ۱۰/۱۲/۸۷ ملی
۵۲ نظر سنجی درباره میزان مشارکت شهروندان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گیلان رشت-رودسر-آستانه- املش ۶۷۰ ۱۰/۱۲/۸۷ کار فرمایی

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال  ۱۳۸۸

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۵۳ بررسی عملکرد پلیس های تخصصی ناجا از دیدگاه شهروندان رشت- هشتپر شهروندان رشت- هشتپر ۳۰۰ ۱۷/۱/۸۸ ملی
۵۴ بررسی نظرات شهروندان درخصوص مسائل روز جامعه شهرستان رشت شهروندان ۳۵۰ ۱۰/۲/۸۸ ملی
۵۵ نظر سنجی در مورد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان رشت شهروندان ۳۵۰ ۶/۳/۸۸ کارفرمایی
۵۶ رضایت سنجی مشتریان بانک پارسیان شهر رشت مشتریان بانک پارسیان ۹۰ ۱۸/۳/۸۸ ملی
۵۷ نظرسنجی در مورد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان رشت شهروندان ۳۵۰ ۲۰/۳/۸۸ کارفرمایی
۵۸ بررسی رفتار مصرف و خرید پنیر صبحانه درخانوار شهر رشت شهروندان و مغازه داران ۴۳۰ ۲۷/۳/۸۸ ملی
۵۹ بررسی سنجش دینداری استان گیلان شهروندان ۸۰۰ ۵/۵/۸۸ ملی
۶۰ نظرسنجی برای محصولات شرکت سایپا دیزل شهر رشت رانندگان ۸۰ ۱۲/۷/۸۸ ملی
۶۱ نظرسنجی درخصوص برنامه های صداو سیما در هفته ناجا شهر رشت شهروندان ۲۲۰ ۲۱/۷/۸۸ کارفرمایی
۶۲ طرح محصولات توزیعی شرکت به پخش رشت- لاهیجان- انزلی مغازه داران ۲۵۰ ۲۸/۹/۸۸ کارفرمایی
۶۳ سنجش میزان آشنایی و رضایتمندی از خدمات حمل و نقل عمومی استان گیلان شهروندان استان ۵۰۵۰ ۸/۱۰/۸۸ کارفرمایی
۶۴ طرح سنجش پیمایش سیاسی شهروندان شهرستان رشت شهروندان ۳۰ ۲۶/۱۰/۸۸ ملی
۶۵ طرح بررسی شهرک های گلخانه ای استان گیلان صاحبان شهرکها ۵ گلخانه ۱۸/۱۱/۸۸ ملی
۶۶ بررسی مسایل روز جامعه شهرستان رشت شهروندان ۶۰۰ ۲۸/۱۱/۸۸ ملی
۶۷ بررسی دیدگاه مسافران از خدمات حمل و نقل جاده ای همدان  شهر رشت مسافران رشت- همدان ۱۰ مسافر ۱۱/۱۲/۸۸ کارفرمایی
۶۸ بررسی نگرش اعضای هیأت علمی نسبت به جهاددانشگاهی شهر رشت هیأت علمی جهاددانشگاهی ۱۸ استاد ۱۲/۱۲/۸۸ خویش فرمایی

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان سال ۱۳۸۹

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه

نفر

تاریخ اجرا نوع طرح
۶۹ طرح نظر سنجی بررسی نظرات شهروندان در خصوص خدمات همراه اول رشت و لاهیجان شهروندان ۵۴۰ نفر ۶/۵/۸۹ ملی
۷۰ طرح نظر سنجی بررسی نظرات فروشندگان در خصوص خدمات  همراه اول شهرستان رشت فروشندگان کالا ۹۲ نفر ۱۹/۵/۸۹ ملی
۷۱ طرح نظر سنجی همراه فجر(شرکت مخابرات استان گیلان) شهر رشت شهروندان ۲۶۵ نفر ۲۰/۶/۸۹ کارفرمایی
۷۲ طرح نظر سنجی بازیهای رایانه ای شهر رشت شهروندان ۳۰۰ نفر ۲۷/۶/۸۹ ملی
۷۳ طرح نظر سنجی محصولات توزیعی شرکت به پخش و رقبا شهرهای رشت، لاهیجان ، انزلی ، آستارا شهروندان ۳۰۰ نفر ۱۰/۸/۸۹ کارفرمایی
۷۴ طرح نظر سنجی بررسی مشکلات اجتماعی شهروندان شهر رشت شهروندان ۱۵۰ نفر ۶/۱۰/۸۹ کارفرمایی

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای اجرا شده مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا )– شعبه گیلان  سال ۱۳۹۰

ردیف عنوان طرح محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۷۵  اندازه گیری میزان حضور محصولات توزیعی شرکت به پخش و رقبا شهر رشت فروشندگان شهررشت ۴۰۰ نفر ۱۰/۴/۹۰ کارفرمایی
۷۶ بررسی بازار غذاهای منجمد آماده به مصرف شهررشت فروشندگان شهر رشت ۲۸ نفر ۹/۵/۹۰ ملی
۷۷ ارزیابی برند شرکت سرمایه گذاری مسکن شهررشت شهروندان شهر رشت ۸۵ نفر ۱۷/۷/۹۰ کارفرمایی
۷۸ سنجش میزان رضایتمندی مشتریان موسسه مالی اعتباری مهر شهر رشت شهروندان شهر رشت ۱۴۴ نفر ۲۶/۷/۹۰ کارفرمایی
۷۹ رضایت سنجی از مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول  شهرهای رشت، انزلی، آستارا شهروندان رشت، انزلی، آستارا ۶۹۶  نفر ۸/۱۲/۹۰ ملی

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای اجرا شده مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا )– شعبه گیلان  سال ۱۳۹۱

ردیف عنوان طرح محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۸۰ بررسی میزان آشنایی شهروندان ازسازمان استاندارد   شهرهای رشت، انزلی شهروندان رشت، انزلی ۷۴۰ ۲۸/۱/۹۱ ملی
۸۱ حضور ویترینی کره گیاهی محصولات شرکت توزیع محصولات غذایی به پخش و رقبا شهرهای رشت، انزلی شهروندان رشت، انزلی ۱۰۰ ۲۳-۲۲/۷/۹۱ کارفرمایی

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای اجرا شده مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا )– شعبه گیلان  سال ۱۳۹۲

ردیف عنوان طرح محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۸۲ عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان جهاددانشگاهی واحد استان گیلان کارکنان و مدیران جهاددانشگاهی ۱۰۰ اسفند ۹۲ خویش فرمایی
۸۳ ارزیابی میزان رضایتمندی از مدعوین چهل و یکمین همایش معاونان پژوهشی واحدها ، پزوهشگاههای جهاددانشگاهی سراسر کشور  همایش معاونین پژوهشی (بندر انزلی) شرکت کنندگان و مدعوین برنامه ۶۵ اسفند ۹۲ خویش فرمایی

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای اجرا شده مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا )– شعبه گیلان  سال ۱۳۹۳

ردیف عنوان طرح محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۸۴ بررسی مسایل روز جامعه شهرستان رشت-شهرستان رضوانشهر و روستاها شهروندان ۳۵۰ ۱۸/۱/۹۳ ملی

 

۸۵ بررسی وضعیت فروشگاههای زنجیره ای اتکا و طبقه بندی اقتصادی و اجتماعی مشتریان رشت- آستارا- تالش- ماسال- انزلی- منجیل-لاهیجان- رودسر فروشگاههای اتکا استان و مشتریان شهر رشت ۸ (فروشگاه)

۲۰ نفر( شهروند)

۹/۲/۹۳ کارفرمایی

 

۸۶ آسیب شناسی  و ارزیابی آثار کمی و کیفی ناشی از برداشت شن و ماسه (مرحله اول) ماسال فومن- شفت سیاهکل مردم بومی و گردشگران ۵۰ ۱۹/۲/۹۳ کارفرمایی
۸۷ نظرسنجی شرکت کنندگان اختتامیه جشنواره استانی شعر نور  رشت شرکت کنندگان و مدعوین برنامه ۸۰ ۲۱/۲/۹۳ خویش فرمایی

 

۸۸ بررسی سبک زندگی دانشجویان رشت دانشجویان

 دانشگاه گیلان

۱۸۸ ۳۱/۲/۹۳ ملی
۸۹ نظرسنجی شرکت کنندگان اکران فیلم “حاج کاظم رشت شرکت کنندگان و مدعوین برنامه ۴۵ ۳/۳/۹۲ خویش فرمایی

 

۹۰ بررسی نظرات جهادگران درخصوص تسهیلات رفاهی جهاددانشگاهی رشت پرسنل جهاددانشگاهی ۲۱ ۳۱/۳/۹۳ ملی
۹۱ آسیب شناسی  و ارزیابی آثار کمی و کیفی ناشی از برداشت شن و ماسه (مرحله دوم) ماسال فومن- شفت سیاهکل مردم بومی و گردشگران ۷۲۸ ۷/۴/۹۳ کارفرمایی
۹۲ بررسی دیدگاه شهروندان درخصوص شعار سال ۹۳ شهر رشت شهروندان ۴۰۰ ۵ /۵/۹۳ خویش فرمایی
۹۳ بررسی مسایل روز جامعه (بررسی نظرات مردم در خصوص عملکرد دولت روحانی) شهرستان رشت-شهر هشتپر و لشت نشا و روستاهای تابع شهروندان ۴۵۱ ۱۴/۵/۹۳ ملی
۹۴ نظرسنجی از مشتریان بانک دی رشت مشتریان ۵۰ ۹-۵/۶/۹۳ کارفرمایی
۹۵ سنجش رضایت از طرح های سالمسازی ساحلی دریای استان گیلان شهرستان رشت-انزلی-آستانه اشرفیه- لنگرود-رودسر-رضوانشهر-هشتپر شهروندان و گردشگران ۴۰۰ ۲۸-۲۶/۶/۹۳ کارفرمایی

 

۹۶ سنجش سلامت اجتماعی ایرانیان رشت-چابکسر روستا های تابع شهروندان ۳۵۰ ۲۹-۲۷/۶/۹۳ ملی
۹۷ سرشماری مشاغل و تخصصهای ساکنین منطقه آزاد انزلی ۱۴ روستای تحت پوشش
منطقه آزاد انزلی
ساکنین ۵۰۰۰ ۱۲/۶/۹۳ کارفرمایی

 

۹۸ بررسی میزان آگاهی مادران باردار از بانک خون بند ناف رویان رشت زنان باردار بالای ۷ ماه و متخصصین زنان و زایمان ۳۲ نفر زنان و

۵ نفر متخصصین

۱۹/۷/۹۳ کارفرمایی
۹۹ بررسی نظرات مردم درخصوص عملکرد استانداری گیلان رشت شهروندان ۴۰۰ ۶/۸/۹۳ کارفرمایی
۱۰۰ بررسی نظرات دانشجویان درخصوص دروس معارف( مرحله اول) رشت دانشجویان مراکز آموزشی جهاددانشگاهی ۲۱۰ ۱۷/۸/۹۳ خویش فرمایی

 

۱۰۱ پیمایش ملی سنجش سرمایه اجتماعی در ایران رشت-چابکسر روستا های تابع شهروندان ۴۶۳ ۲۵/۸/۹۳ کارفرمایی
۱۰۲ نظرسنجی شرکت کنندگان اردوی یکروزه پناهگاه حیات وحش سلکه انزلی شرکت کنندگان ۱۴ ۱۹/۹/۹۳ خویش فرمایی
۱۰۳ بررسی نظرات دانشجویان درخصوص دروس معارف( مرحله دوم) انزلی- لنگرود-رودسر- فومن دانشجویان مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ۱۸۰ ۲۵/۹/۹۳ خویش فرمایی

 

۱۰۴ بررسی دیدگاه شهروندان درخصوص شعار سال ۹۳ رشت شهروندان ۴۰۰ ۱۲/۱۰/۹۳ خویش فرمایی
۱۰۵ نگرش مردم به مواد مخدر و روان گردان ها رشت- هشتپر و روستاهای تابع شهروندان ۳۷۵ ۶/۱۰/۹۳ ملی
۱۰۶ سنجش اگاهی مردم در خصوص جنگل های خزری (هیرکانی ) رشت-رودبار-سیاهکل شهروند-روستانشین-گردشگر ۳۰ پایلوت و ۶۲۰ ۱۴/۱۰/۹۳ کارفرمایی
۱۰۷ بررسی نظرات پرسنل جهاددانشگاهی در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر رشت پرسنل جهاددانشگاهی ۱۸۶ ۳۰/۱۱/۹۳ خویش فرمایی
۱۰۸ بررسی وضعیت موتورسواران در محورهای استان گیلان محورهای استان گیلان موتورسواران تمام شماری ۱۰/۱۱/۹۳ کارفرمایی

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان  سال ۱۳۹۴

 

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۱۰۹ بررسی دیدگاه شهروندان شهر رشت درخصوص سفر ریاست جمهوری قبل از سفر به گیلان رشت شهروندان ۴۰۰ ۱۹/۱/۹۴ کارفرمایی
۱۱۰ بررسی دیدگاه شهروندان شهر رشت درخصوص سفر ریاست جمهوری حین سفر به گیلان رشت شهروندان ۴۰۰ ۲۴/۱/۹۴ کارفرمایی
۱۱۱ بررسی دیدگاه شهروندان شهر رشت درخصوص سفر ریاست جمهوری بعد از سفر به گیلان رشت شهروندان ۴۰۰ ۳۰/۱/۹۴ کارفرمایی
۱۱۲ بررسی دیدگاه شهروندان شهر رشت درخصوص مذاکرات هسته ای رشت شهروندان ۴۰۰ ۲۰/۱/۹۴ کارفرمایی
۱۱۳ بررسی دیدگاه شهروندان رشت در خصوص انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری رشت شهروندان ۴۰۰ خرداد ۹۴ کارفرمایی
۱۱۴ بررسی دیدگاه شهروندان رشت در خصوص انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آستانه اشرفیه ،لاهیجان،
صومعه سرا
شهروندان ۵۰۰ خرداد ۹۴ کارفرمایی
۱۱۵ نظرسنجی از پرسنل جهاددانشگاهی درخصوص چگونگی برگزاری جشن های جهاددانشگاهی گیلان پرسنل جهاددانشگاهی ۱۲۱ خرداد۹۴ خویش فرمایی
۱۱۶ نظرسنجی از پرسنل جهاددانشگاهی درخصوص چگونگی برگزاری برنامه های مربوط به ماه رمضان گیلان پرسنل جهاددانشگاهی ۱۴۴ خرداد۹۴ خویش فرمایی
۱۱۷ نظرسنجی از شهروندان شهر رشت در خصوص عملکرد استانداری گیلان و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی رشت شهروندان ۴۰۰ آذر ۹۴ خویش فرمایی
۱۱۸ نظرسنجی درباره دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری (مرحله اول) گیلان ۱۶ شهرستان شهروندان ۵۰۰۰ بهمن۹۴ کارفرمایی
۱۱۹ نظرسنجی درباره دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری (مرحله دوم) گیلان ۷شهرستان شهروندان ۴۴۶۰ بهمن۹۴ کارفرمایی
۱۲۰ نظرسنجی درباره دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری (مرحله سوم) رشت شهروندان ۶۰۰ اسفند ۹۴ کارفرمایی

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان  سال ۱۳۹۵

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۱۲۱ بررسی دیدگاه شهروندان شهرستان رودبار درخصوص انتخابات مجلس دهم رودبار شهروندان ۴۲۰ ۱۹ فروردین کارفرمایی
۱۲۲ بررسی دیدگاه شهروندان شهرستان رشت درخصوص انتخابات مجلس دهم رشت شهروندان ۱۲۴۰ ۷ اردیبهشت کارفرمایی
۱۲۳ نظرسنجی از شهروندان درباره ارزیابی برند های ایرانی رشت شهروندان ۴۴۵ ۱۲خرداد کارفرمایی(شهید بهشتی)

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان  سال ۱۳۹۶

 

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۱۲۴ بررسی دیدگاه شهروندان شهر رشت درخصوص انتخابات شورای شهر رشت شهروندان ۸۰۰ ۴اردیبهشت کارفرمایی
۱۲۵ بررسی دیدگاه شهروندان شهرستان رودسر درخصوص انتخابات شورای شهر روسر شهروندان ۲۵۰ ۱۰ اردیبهشت کارفرمایی
۱۲۶ بررسی دیدگاه مردم استان گیلان درخصوص انتخابات شورای شهرو ریاست جمهوری استان گیلان شهر و روستا ۵۸۱۰ ۲۴/۲۵/۲۶ اردیبهشت

 

کارفرمایی
۱۲۷ نظرسنجی از مشترکین خانگی و تجاری و کارکنان شرکت گاز استان گیلان استان گیلان شهر و روستا ۲۹۰۰ ۲۴/۴/۹۶ کارفرمایی
۱۲۸ نظرسنجی درباره عملکرد شورای شهرچهارم رشت شهر رشت ۶۰۰ شهریور۹۶ خویش فرمایی
۱۲۹ دیدگاه دانشجویان درباره چگونگی پوشش مناسب در دانشگاه رشت دانشگاه علم و فرهنگ ۳۱۰ آبان ۹۶ خویش فرمایی
۱۳۰ جمع­آوری اطلاعات تولید نشا و نهال در استان گیلان گیلان شهرک های گلخانه ای گیلان ۱۰۰ آذر۹۶ خویش فرمایی

(معاونت پژوهشی)

 

 

 

 

فهرست عناوین و مشخصات طرحهای نظر سنجی ایسپا – شعبه گیلان  سال ۱۳۹۷

ردیف عنوان طرح شهر محل اجرا جامعه آماری حجم نمونه نفر تاریخ اجرا نوع طرح
۱۳۱ ارزشها ،نگرشها و رفتار شناسی گردشگری در ایران آستارا گردشگران خارجی ۵۲۷۰ ۲الی ۶ مرداد جهاد دانشگاهی مشهد (کارفرمایی)